אתר התורמים של ישראל

הקרן הבינלאומית על-שם ראול ולנברג (ע~ר) – עמותה מספר 580584811

שם העמותה : הקרן הבינלאומית על-שם ראול ולנברג (ע~ר)

מספר העמותה: 580584811

שם העמותה באנגלית:

סטטוס העמותה: נמחקה

סיווג פעילות עיקרי של העמותה: מורשת או הנצחה

סיווג משני של העמותה: אחר – מורשת והנצחה

שנת דיווח דוח כספי אחרון : 

מחזור כספי (הכנסות):

סך הוצאות העמותה: 0

כמות מתנדבים:

כמות עובדים:

מספר חברי עמותה:

איזורי פעילות:

שנת דיווח אחרונה:

שם אגודה עותומנית:

כתובת העמותה: דיסקין 9, ירושלים

מיקוד: 9644010

מטרות עמותה: הנצחה והפצת זכרו ומורשתו של מר ראול ולנברג~ הדיפלומט השוודי אשר הציל רבבות יהודים בהונגריה בתקופת השואה ונאסר ע~י הסובייטים בשלהי המלחמה ועד עצם היום הזה~ גורלו לוט בערפל. בתוך כך~ לפעול למען בירור פרטים אודות גורלם של ראול ולנברג ונהגו~ וילמוש לנגפלדר~ אשר נחטפו ע~י הסובייטים ועד היום~ הם בגדר נעדרים. הנצחה והפצת זכרם ומורשתם של כל המצילות והמצילים אשר הושיטו יד לקורבנות השואה~ ללא קשר למוצאם~ לאומיותם או דתם. הנצחה והפצת פועלם~ זכרם ומורשתם של כל המצילות והמצילים אשר הושיטו יד לקרובנות רדיפה והשמדה באשר הם~ בכל עת בהיסטוריה ובמסגרת כל סכסוך~ ללא קשר למוצאם~ לאומיותם או דתם. הנצחה והפצת פועלם~ זכרם ומורשתם של כל אותם האנשים אשר פעלו למען הצלת חיים~ ללא קשר לנסיבות פעילותם~ לאומיותם או דתם. מבלי לגרוע מכלליות המטרות הנ~ל~ תפעל העמותה להנצחת זכרו ומורשתו של אנג'לו רונקאלי (לימים האפיפיור יוחנן ה-23)~ בשל חיבתו היתירה לעם היהודי~ אשר באה לידי ביטוי במספר מישורים והזדמנויות~ ביניהם בין היתר~ כנציג אפוסטולי של הוותיקן~ בימי מלחמת העולם השניה. רונקאלי היה קשור לסבלם של יהודי אירופה~ שיתף פעולה עם מנהיגי היישוב בא~י ופעל רבות ובצורות שונות למען הצלת קורבנות השואה. לאחר המלחמה~ רוקנאלי פעל לטובת הקמת מדינת ישראל ובתור אפיפיור סלל את הדרך לקירוב האחווה והכבוד ההדדי בין הקתולים ליהודים. עיסוק במחקר מריף אודות המצילות והמצילים הנ~ל והנחלת מורשתם באמצעות תכניות חינוכיות בכלל ולבני נוער בפרט. בתוך כך בין היתר~ באמצעות טקסים~ תחרויות ספרותיות ואומנותיות~ קמפיינים לעידוד קריאת ילדים ואתרים ציבוריים ברחבי העולם על שמם. פעילות לקירוב הלבבות בין כל העמים והדתות לפי המורשת של ראול ולנברג~ תוך מתן כבוד הדדי ושמירת הערכים והצביון של כל לאום ודת. בתוך כך בין היתר~ קירוב הדו-שיח הבין-דתי בפרט~ לפי המופת של ראול ולנברג ושל כל הנ~ל ושיתוף פעולה עם כל גורם בעולם~ בן אם מדובר בפרטים~ מוסדות אקדמיים~ עמותות וכדומה~ למען קידום המטרות הנ~ל~ כולל הקמת מיזמים משותפים והקצאת תקציבים ליישומם.

 

מדוע חשוב לתרום לעמותות

תרומה לעמותה היא לא רק תרומה לארגון ספציפי, אלא גם תרומה לקהילה כולה. כשאתם תורמים לעמותה, נותנים תרומה בביט או בכל דרך אחרת, אתם מסייעים למטרות חשובות ומשמעותיות, כגון מאבק בפגיעות חברתיות, תמיכה בקידום החינוך והתרבות, ותמיכה בחולים ובזקנים. כך, התרומה שלכם מסייעת להפעיל את העמותה ולעזור לקהילה בצורות שונות.

בנוסף, תרומה לעמותה יכולה לעורר את המודעות לנושאים חשובים בקהילה ולקדם שינוי חברתי ופוליטי. כך, הפעילות של העמותה מצמצמת פערים חברתיים ומקדמת שיוויון וצדק חברתי. בסופו של דבר, תרומה לעמותה היא תרומה לקהילה, שמסייעת לה בצורה משמעותית להגשמת מטרות וצרכים חשובים.

עמותות נוספות באותו יישוב

עמותות נוספות באותו נושא

עמותות אחרות שאולי יעניינו אותך